Indskolingen

På Dagnæsskolen består indskolingen af BHK - 4. årgang.

Rundt om skolen er der nogle fine arealer, som eleverne benytter sig af i frikvartererne og i SFO-tiden.

Understøttende undervisning, studiecafe og bevægelse

I indskolingen bruger vi den understøttende undervisning på denne måde:

Vi har prioriteret, at klasserne har studiecafe hver uge.

Hver klasse har en ugentlig lektion med deres klasse-/kontaktlærer, hvor der bl.a. kan arbejdes med 7 Gode Vaner, trivsel og andre aktuelle emner.

Hver dag har klasserne 30 min. formiddagspause/frikvarter, og til middag har de 15 min. spisepause og 30 min. frikvarter.

Hver morgen har klasserne 15 min. læsebånd, hvor alle elever skal læse. Det kan være frilæsning, faglig læsning, engelsk frilæsning og meget mere.

Synlig og målstyret læring

Lærerne arbejder med alle undervisningsforløb henimod nogle mål, som skal opfyldes for alle elever.

Disse mål kan være differentieret fra elev til elev.

Der arbejder ligeledes med succeskriterier, sådan at eleverne ved, hvornår målet er opnået og hvilke skridt, der er på vejen dertil.