Mellemtrin

På Dagnæsskolen består indskolingen af 5. - 6. årgang.

Understøttende undervisning og studiecafe:

På mellemtrinnet bruger vi den understøttende undervisning på denne måde:

• Studiecafe, som bliver placeret på forskellige tidspunkter i løbet af ugens 5 dage. Nogle faste lærere varetager undervisningen i studiecafetiden.
  • Hver dag har klasserne 30 min. formiddagspause/frikvarter, og til middag har de 15 min. spisepause og 30 min. frikvarter.
  • Hver morgen har klasserne 15 min. læsebånd, hvor alle elever skal læse. Det kan være frilæsning, faglig læsning, engelsk frilæsning og meget mere.

I forhold til motion og bevægelse så er det en del af den almindelige undervisning og kan foregå på forskellig vis. Nogle gange kan der være tale om powerbreaks, hvor man laver en aktivitet, som ikke har sammenhæng med det faglige arbejde. Andre gange kan det tænkes direkte ind i det faglige arbejde og understøtte det. Andre gange igen tænkes det ind i emner med fokus på trivsel og sundhed.

Samskabelse

Derudover samarbejdes der løbende med virksomheder om besøg, forældre kommer på skolen og fortæller om deres job, samarbejde med kirken og med foreninger, virksomhedsbesøg, besøg på Industrimuseet m.m.